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"Parce que le sexe est politique"

  

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*Colloques & séminaires 2006

Calendrier des évènements à venir...

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--->>> Paris Octobre 2005-Juin 2006

RAPPORTS SOCIAUX DE SEXE DANS LE CHAMP CULTUREL

" Transgressions des normes sexuelles dans les pratiques et les productions culturelles "



Séminaire de recherche, organisé par l'Université de Versailles Saint-Quentin-en-Yvelines Horaire : Le vendredi de 18h à 20h. Lieu : Centre Universitaire de New York University, 56 rue de Passy 75016 Paris (métro Muette ou Passy)

Responsables :

- Delphine Naudier, IRESCO - Brigitte Rollet, maîtresse de conférences, Université de Londres, Institut de Paris

Présentation :

Transgression, transgresser, transgressif, transgressive : qu’il s’agisse du substantif, du verbe ou des adjectifs formés à partir d’une même racine de « passer outre…», il semblerait que ces déclinaisons soient devenues un label pour désigner toute œuvre et tout-e créateur-trice digne de l’attention de la critique « cultivée » (au sens de Bourdieu).

Notion majeure dans le champ culturel, la transgression au sens large suppose la présence de normes dominantes qu’enfreignent celles et ceux qui n’y adhèrent pas. Dans l’espace des productions culturelles les thématiques du corps, des rapports hommes-femmes et de la sexualité sont depuis le début du XXè siècle, un lieu privilégié de définition et de promotion de représentations qui se revendiquent transgressives. Mais les représentations explicites de la sexualité et du corps notamment (dont certaines furent analysées ici même il y a deux ans), qui étaient objets de tabous multiples, sont-elles transgressives ? Quelles définitions esthétiques et/ou sociales sont données à la transgression à travers les oeuvres ? Quelles formes de codification des rapports sociaux de sexe, de la sexualité, du corps apparaissent au sein des différentes disciplines artistiques et littéraires selon les différents contextes historiques, politiques et sociaux ?

Il semble que pour la période contemporaine, se joue, dans cette redéfinition constante des normes esthétiques, un nouvel état des rapports sociaux de sexe, du fait que les créatrices prennent part à ces luttes. En effet, l’équilibre des forces entre les sexes s’est modifié depuis une trentaine d’années avec la professionnalisation artistique des femmes. L’érosion lente de la suprématie masculine conduit à l’effritement de la norme sexuée dominante de la figure de l’artiste masculin, blanc, bourgeois et hétérosexuel. Mais, compte tenu du manque persistant de légitimité des créatrices, leur présence de plus en plus visible n’est-elle pas un acte transgressif ? Comment se négocient les relations entre les sexes au sein des mondes culturels ? En outre, la production esthétique et les créateurs/trices sont soumis à un système d’évaluation régi par des instances de consécration. Créateurs/trices et juges participent au travail de redéfinition des normes et des transgressions à travers leurs pratiques et leurs rhétoriques. La transgression évoque l’idée de subversion, de tabou, de renversement des règles qu’elles soient sociales, religieuses, politiques ou culturelles. Peut-on systématiquement parler de rébellion ou de révolte pour qualifier les productions allant à l’encontre de normes quels qu’en soient les buts avoués ou non? Il s’agira d’appréhender la transgression comme une catégorie fluctuante, mobile et changeante selon les normes dominantes des époques, des domaines culturels et du genre non seulement des créateurs/trices mais aussi des destinataires des œuvres.

Ce séminaire aura pour objet de saisir les modalités d’énonciation de la notion de transgression, de comprendre quelles acceptions recouvre cet étiquetage, d’en appréhender les modalités d’appropriation afin de poursuivre le travail de réflexion initié depuis plusieurs années sur les enjeux de luttes en matière de différenciation sexuée des espaces artistiques et culturels à différents moments de notre histoire.

Contacts : Delphine Naudier : naudier@iresco.fr (IRESCO) Brigitte Rollet: b.rollet@ulip.lon.ac.uk (ULIP, 11 rue de Constantine, 75007 Paris)

Programme :

7 octobre 2005 Isabelle Boisclair, Maîtresse de Conférences, Université de Sherbrooke, Canada : De la masturbation féminine comme métaphore de l’autonomie dans les textes littéraires.

4 novembre 2005 Diana Holmes, Professeure, Université de Leeds (GB) : Rachilde et l’amour transgressif à la Belle Epoque.

2 décembre 2005 Dominique Memmi, sociologue et politiste, directrice de recherche au CNRS-CSU et Nathalie Nikolic, professeure de lycée : Le sexe à l'écran.

27 janvier 2006 Ginette Vincendeau, Professeure, Université de Warwick (GB) : Brigitte Bardot dans les années 50: transgression et récupération.

24 février 2006 David Zerbib, ATER, Université de Paris I : « Genital Panik » et ordre sexuel. La transgression en performance.

17 mars 2006 Giovanna Zaperi, Doctorante à l’EHESS, Histoire de l’Art contemporain : La fabrication d’Andy Warhol comme célébrité queer.

21 avril 2006 Catherine Gonnard, documentaliste INA et Elisabeth Lebovici, journaliste : Tout contre l’art féminin.

12 mai 2006 Viviane Alberga, Doctorante à l’EHESS, Sociologie : La transgression des normes de genre par la lecture.

9 juin 2006 Brigitte Rollet, Maîtresse de Conférences, Université de Londres, Institut de Paris : Transgression (télé)visuelle? Fictions et homosexualités sur le petit écran.

(source)

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--->>> Lilles Novembre 2005- Avril 2006

"Politiques sexuelles"



Séminaires de l'Université Populaire de Caen, animés par Marie-Hélène Bourcier, sociologue, activiste queer et maître de conférence à l'université de Lille III.

Lieu: Panta Théâtre 24, rue de Bretagne 14000 Caen 02 31 85 15 07 www.ville-caen.fr/panta

Les rendez-vous : 03/11 Foucault et la naissance du dispositif de sexualité comme technologie de pouvoir sur la vie 16/11 La femme hystérique, hypersexuelle et frigide comme exemple de production de la vérité du sexe 26/01 les politiques sexuelles des féminismes 17/02 Critique de l'hétéronormativité en matière de sexe et de genre 30/03 Critique de la pornographie moderne et contemporaine 13/04 Politiques trans entrée libre www.ville-caen.fr/panta Le 26/01/2006: de 18h à 20h Le 17/02/2006: de 18h à 20h Le 30/03/2006: de 18h à 20h Le 13/04/2006 : de 18h à 20h

(source)

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--->>> Paris 8 Février et 8 Mars 2006

"ORGANISMES : ÉCRITURE ET REPRÉSENTATION DU CORPS INTERNE AU XXE SIÈCLE"



Séminaire interdisciplinaire "Organismes" est un projet lancé en janvier 2003 par Anne Simon et Hugues Marchal. Il se terminera en juin 2006 (->Deux dates ont retenu notre attention).

Ce séminaire est animé conjointement par Anne Simon (Chargée de recherches au CNRS) et Hugues Marchal (Maître de conférences à Paris III).

• 8 février 2006 Agnès VANNOUVONG (Université de Paris VIII) Plongée dans le corps queer : les « sublimes mutations » de l’intersexuation, d’Herculine Barbin à Del Lagrace Volcano et Orlan

Né.e dans le corps d’une femme puis assigné.e vingt ans plus tard au genre masculin, Herculine Barbin est l’un des cas d’intersexuation qui embarrasse la médecine depuis le 17ème siècle et fascine le collectif. Son journal intime, exhumé par Foucault, sème le trouble dans le genre (Butler) et invite à réfléchir à une écriture du corps interne et de l’intériorité relevant de l’autobiographie. Comment analyser une écriture qui fait jaillir l’intuition d’une indétermination sexuelle ? Si crise identitaire il y a, elle ne tient pas à l’affirmation d’une identité mais vient au contraire de l’impossibilité sexuelle d’une identité. Dès lors, plusieurs questions surgissent : dans ces zones d’interchangeabilité des corps et des sexes (on pense aux transsexuels et/ou transgenres), quelle est la frontière entre le corps interne et le corps externe, et où commence la sexuation ? Qu’engage la problématique de l’intériorité opposée à l’apparence ou au reflet ? En élargissant notre perspective, on se demandera si le corps n’est pas un espace sexuellement indifférencié eu égard aux transformations chirurgicales déployées en matière de greffe de langue, de foie, de rate, d’abdomen, de vagin, de pénis et bientôt de visage. Question subsidiaire : quand et pourquoi ouvre-t-on un corps et qu’il y a-t-il sous la peau ? Des organes sexués, genrés, neutres ? L’art du XXe siècle l’a suffisamment montré : le genre lui-même vit une crise identitaire que donne à voir l’œuvre photographique de Del Lagrace Volcano, Matthew Barney, Pierre Molinier ou encore Orlan. L’objectif de l’intervention sera d’appréhender sous un angle littéraire et esthétique la notion médicale d’intersexuation. Nous examinerons la façon de penser et de regarder plastiquement ces corps plurisexués, figures de l’écart et symboles de la discontinuité anatomique, ce qui nous amènera à une analyse critique foucaldienne de la production des corps normaux ou déviants.

Agnès Vannouvong termine à l’université de Paris VIII une thèse sur l’identité, le genre et l’image dans le théâtre de Jean Genet et dans la photographie contemporaine. Elle a mené ses recherches sur les gender studies à la State University of New York à Stony Brook et au Center of lesbian and gay studies comme Visiting Researcher. Elle enseigne à l’université de Marne-la-Vallée.

• 8 mars 2006 Henri ATLAN (EHESS) L’utérus artificiel, une expérience de pensée

Après la pilule contraceptive, l’insémination artificielle, la fécondation in vitro, une prochaine étape sera l’utérus artificiel. Sans doute cette technique aura-t-elle d’abord des fonctions thérapeutiques, remplaçant les incubateurs actuels pour maintenir en vie les grands prématurés. Mais les techniques de procréation, initialement développées avec des finalités médicales de traitement de la stérilité ou d’avortements à répétition, débordent inévitablement ces indications strictement thérapeutiques. Les utérus artificiels seront utilisés pour des "désirs d’enfant" que la procréation naturelle, non médicalisée, ne permet pas de satisfaire. Tout en exposant les conditions de réalisation de l’utérus artificiel, Henri Atlan prend la mesure des retombées sociales et culturelles, économiques, politiques, religieuses, voire métaphysiques, de cette nouvelle technique. Outre la dissociation entre sexualité et procréation, c’est une asymétrie immémoriale qui disparaîtra dès lors que les hommes et les femmes seront égaux devant les contraintes qu’impose la reproduction de l’espèce. De quoi seront faits demain les genres masculin et féminin ? Continuant et achevant peut-être une évolution déjà commencée, la procréation sera de plus en plus médicalisée tandis que, paradoxalement, la parenté sera de plus en plus sociale, de moins en moins biologique. Mais si les mythes et la fiction peuvent ici éclairer la technique, le "meilleur des mondes" n’est pas assuré.

Henri Atlan est Docteur en médecine et Docteur es-Sciences d’Etat. Actuellement directeur d’études (Philosophie de la biologie) à l’Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales, il a été membre du Comité Consultatif National d’Ethique pour les Sciences de la Vie et de la Santé de 1983 à 2000. Il est l’auteur d’une théorie de la complexité et de l’auto-organisation, de nombreux travaux en biologie cellulaire et immunologie, en intelligence artificielle, en philosophie et en éthique de la biologie. Son œuvre, couronnée par de nombreux prix, est constituée d’ouvrages tels que La Fin du tout génétique ? Nouveaux paradigmes en biologie (INRA éditions, 1999), Les Etincelles de hasard (2 vol., Seuil, 1999 et 2003), Le Clonage humain (coll., Seuil, 1999), Des Chemins qui mènent ailleurs. Dialogues philosophiques (avec Roger-Pol Droit, Stock, 2005) ou L’Utérus artificiel (Seuil, 2005).

(source)

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--->>> Paris 27-29 Mars 2006

"Histoire, Genre et Migrations. Monde atlantiques XIXe-XXe Siècle"



Colloque organisé par le Centre d’histoire sociale (Université Paris I), l’équipe Réseaux-Savoirs-Territoires (École Normale Supérieure)

Avec le soutien du laboratoire « Identités, cultures, territoires » de l’Université Paris VII et du laboratoire de sciences sociales de l’École Normale Supérieure (ENS-EHESS), et du Centre d’enseignement, de Documentation et de Recherches pour les Etudes Féministes (Université Paris VII)

Comité scientifique:

Nicole Fouché (CNRS) Nancy Green (École des Hautes Études en Sciences Sociales) Natacha Lillo (Université Paris VII, laboratoire ICT, CEDREF) Manuela Martini (Université de Paris VII, laboratoire ICT, CEDREF) Gérard Noiriel (EHESS) Philippe Rygiel (Université Paris I, CHS, ERST) Natalia Tikhonov (Université de Genève) Serge Weber (Université Aix-Marseille)

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--->>> Toronto, London (Canada) 10-13 Mai 2006

"Global Queeries: Sexualities, Postcolonialities, Globalities "

Colloque organisé par: University of Western Ontario

Conference Organizing Committee/

Margaret De Rosia is Assistant Professor of Film Studies at the University of Western Ontario. Her research and teaching interests include queer theory and cultural production, global cultural studies, and American film history. Some of her publications are: “The Court of Last Resort: Making Race, Crime, and Nation in America's Most Wanted” in Reality Squared: Televisual Discourse on the Real (Ed. James Friedman, Rutgers University Press); “An Erotics of Violence: Masculinity and (Homo)Sexuality in Stanley Kubrick's A Clockwork Orange” in Stanley Kubrick's A Clockwork Orange (Ed. Stuart Y. Mc Dougal, Cambridge Univeristy Press); and forthcoming in Camera Obscura, “Witches, Vampires, and Slayers: Practicing Sexualities on Buffy the Vampire Slayer.” She is currently expanding her doctoral dissertation, “Detecting Desire: Film Noir and Its Audiences” for publication as a monograph, as well as researching a second book project on new queer documentary cinemas.

Julia Emberley is Associate Professor of English at The University of Western Ontario. She teaches anti-racist feminist theory and cultural studies, contemporary postcolonial and international women's writings and First Nations literature. Her books include Thresholds of Difference: Feminist Critique, Native Women's Writings, and Postcolonial Theory, The Cultural Politics of Fur ( Rpt. Venus and Furs), and forthcoming, Colonial Phantasms: Aboriginality and the Colonial Representation of 'the family'. She has articles in Topia, Signs, Feminist Studies, Cultural Critique, New Formations, and Modern Fiction Studies.

Chris Gittings (Ph. D Edinburgh) is Associate Professor and Chair of the Department of Film Studies at The University of Western Ontario. His selected publications include Canadian National Cinema: Ideology, Difference and Representation (2002); ed., Imperialism and Gender: Constructions of Masculinity (1996); articles on cultural translation, gender, sexuality, genre, postcolonialisms, postmodernisms, popular culture, national cinemas, ethnographic cinemas and race and nation in Essays On Canadian Writing, Studies in Short Fiction, Journal of Commonwealth Literature, The Glasgow Review, Kunapipi, Canadian Journal of Communication, Canadian Journal of Film Studies, Cinema Journal, British Journal of Canadian Studies and Australian Canadian Studies. Honors and distinctions include Director of the Center for Canadian Studies, University of Birmingham, England (1996-97); Editorial Board, Cultural Spaces (UTP). Chris's works in progress include the films of the Empire Marketing Board; gender and genre in the films of the Coen Brothers; John Greyson's queer pan-textualism: history, translation, aesthetics.

Susan Knabe is a PhD candidate in the department of Critical and Cultural Studies at Macquarie University in Sydney where she is researching the relationship between AIDS and genocide in contemporary cultural production. She also teaches courses in feminist theory and practice, gender and popular culture, and gender and the culture of medicine in the Centre for Women's Studies and Feminist Research at UWO. Her MA thesis, "Moral Pan(dem)ic: Deviance and Disease in Medical Discourse on AIDS in Canada, 1981-1991," has recently been accepted for publication by Broadview Press. Susan's research interests include the construction of gender and sexuality in discourses of health and disease and in the formation of public policy, as well as the intersections of gender, sexuality, race and ethnicity in popular culture.

Prabhjot Parmar is a third year doctoral student in the Department of English at the University of Western Ontario. Her thesis is on nationalism and gendered violence in literary and cinematic representations of the Partition of India. She is the co-editor of When Your Voice Tastes Like Home: Immigrant Women Write, Toronto: Second Story Press, 2003. Her other publications include essays on Mahabharata, the Poetry of Mirza Ghalib, and the Poetry of Muhammad Iqbal in The Great Literatures of the Eastern World, ed. Ian Mc Greal, New York: Harper Collins, 1996.

Wendy Pearson holds a SSHRC postdoctoral fellowship at the University of Western Ontario, where she is researching questions of indigenous performativity in Canada and Australia, as well as teaching courses in contemporary Canadian cinema and worldwide indigenous cinema. She has a PhD from the University of Wollongong in Australia, where she wrote a dissertation entitled "Calling Home: Queer Responses to Discourses of Nation and Citizenship in Contemporary Canadian Literary and Visual Culture." She has published a number of articles on contemporary Canadian queer culture, sexual citizenship and same-sex marriage, as well as on queer theory and its application to speculative and science fiction. She is primarily interested in the ways in which the intersections of alterities (such as race and sexuality) are represented in cultural production, particularly within the tensions between the national and the global. Wendy has recently been nominated by SSHRC for the 2005 Alice Wilson Award, which is given annually by the Royal Society of Canada to “a woman of outstanding academic qualifications who is entering a career in research at the post-doctoral level.”

Jessica Schagerl is a PhD candidate at The University of Western Ontario, where she specializes in Canadian literature and culture. Other research interests include critical cosmopolitanism, postcolonial theory, and globalization studies. Her current research focuses on how turn of the century feminist and colonial politics are complexly intertwined with both nationalist, imperialist, and internationalist agendas. Her publications include chapters in Shakespeare in Canada: 'A World Elsewhere'?, essays in Canadian Theatre Review and Open Letter, and reviews for Canadian Literature. Current projects include guest-editing (with Diana Brydon, Manina Jones and Kristen Warder) the special "Poetics and Public Culture in Canada" issue of Essays on Canadian Writing (2006), and guest-editing a special issue of Open Letter ("Interviews, Dialogues, Interventions: Poetics and Public Culture in Canada"). She currently teaches Canadian Literature at The University of Western Ontario, and she is a past recipient of Western's University Students' Council Teaching Honour Roll Award of Excellence for her role in "Introduction to Women's Studies." Jessica is part of the multi-disciplinary SSHRC-funded "Globalization and Autonomy" MCRI based at Mc Master University (check out www.globalautonomy.ca).

Kristen Warder is a doctoral candidate (ABD) at the University of Western Ontario. She specializes in Canadian literature, queer theory, and geo-spatial studies. Her dissertation "Fitting In: Queer[ing] Geographies in Contemporary Canadian Literature in English" investigates the engagements, productions, and contestations of spatiality and spatial theories within the texts of contemporary queer Canadian writers. Her current projects include the co-editing of a forthcoming special issue of Essays on Canadian Writing (with Diana Brydon, Manina Jones, and Jessica Schagerl) and an interview with Susan Holbrook to be published in an upcoming issue of Open Letter.

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--->>> Toronto (Ontario, Canada) 15-18 juin 2006

"The International Conference on Bisexuality, Gender, and Sexual Diversity"

Colloque organisé à: Ryerson University (Toronto)

Organizing Committee Members: Dana Shaw, Chair/Coordinator Venue, General Coordination, Fundraising & Sponsorship

Dana Shaw is a self-identified bi-dyke, kinky, poly, Wiccan Chaplain who's crazily putting together two conferences within six weeks in spring of 2006 - 9icb and TOKink. Dana has been an organizer with Bisexual Women of Toronto since 1999 and with Toronto Bisexual Network and Bi Net Canada since 2001. She previously presented at the North American Conference on Bisexuality, Gender and Sexual Diversity in Vancouver in 2001 and at the 8th International Conference on Bisexuality in 2004. Dana is a contributor to Getting Bi: Voices of Bisexuals Around the World, edited by Robyn Ochs. She has also contributed to the bi women's zine The Fence and other articles in print and web. Dana is passionate about ensuring that there are safe bi spaces for the broad diversity of those who might claim them.

Stephen Harvey, Co-Coordinator Community Outreach

Stephen Harvey is a bisexual and polyamorous man from Toronto, Ontario. He has been involved in local, national and international bisexual networking since 1990. His service to bisexual community of 15 years is the longest of any Canadian bi activist. Currently he is a moderator of the chatroom at www.bisexual.org and an active member/organizer of the Toronto Bisexual Network since 1990.

Margaret Robinson, Co-Coordinator Programming, Finance

Margaret Robinson is a mixed race woman from Halifax, Nova Scotia. She came out as bisexual at nineteen and has been an activist ever since. She is a former coordinator of the Toronto Dyke March, and an advocate for transsexual and transgender liberation.

She is a doctoral student in theology at the university of Toronto, where she specializes in queer issues in sexual ethics. She is interested in how sexual issues mix and mesh with issues of class, race and gender. You can learn more about her work on her website: http://www3.sympatico.ca/moogie.robinson/index.html

She has written numerous articles about bisexuality, particularly for the queer press. Along with Dana and Stephen, she is a director of the Toronto Bisexuality Education Project.

In her spare time she enjoys painting, fiction writing, making games, baking cakes and sewing.

Laura Jarvis Registration, Volunteers

Laura Jarvis is a bi-poly Torontonian through and through. She's been involved with Bisexual Women of Toronto since 1999 and the Toronto Bisexual Network since 2001. She's been a part of organizing Bi-Pride events for the last several years in various capacities and is looking forward to having an International Bi-Con in her hometown.

When she's not organizing events, she's making handcrafted beaded jewellery, painting in watercolours, and spending time with her bi partner and their four cats.

Kirsten Bland Registration, Volunteers, Logistics

Kirsten Bland is anything but. She's a kinky bi gal with a penchant for organizing events. She's been part of Bisexual Women of Toronto since 2001 and has helped organize pride and other events ever since. She is also an organizer for the annual Womynspirit Festival and is involved in a number of other pursuits.

Pam Sloan Advertising, Promotion, Graphic Design, Media

Pamela Sloan and her bisexual male partner of 9 years moved to Toronto in 2004 from Trenton, Ontario. She came out as bisexual at age seventeen and joined the Toronto Bisexual Network shortly after moving to the big city. Before long, she became an activist and began planning events, designing, branding and loving every second of it.

She is also a graphic designer and advertiser. Her mind for marketing and eye for art drew her to her field by the age of ten. By sixteen she was designing on macs at an agency for actual clients while completing her education. She won awards throughout college for her marketing & strategic planning, as well as, for over all academic achievement. She is now a freelance designer and starting her own business called Wi KiD Creative. She is happy to lend her services to 9ICB.

Matthew Public Relations, Promotion

Matthew is a 24 year-old first year student at University of Toronto where he is involved with the queer community group LGBT Out. He is also active in both the Kink and Bisexual communities in Toronto. He has worked as the Chairperson for the Public Relations committee of a not-for-profit organization for over 2 years and is extremely excited to be able to use his experience to help facilitate the 9th ICB in his home city.

Nathalie Community Fair & Marketplace

Nathalie is a member of the Bisexual Women of Toronto (BIWOT) and the Toronto Bisexual Network's Bi Planning Committee (BPP). As part of the BPP Nathalie has helped organize and hold various bisexual education and community events such as Bi Support Group Facilitator Training and Pride Education Events. Currently, in addition to working as Vendors & Groups Coordinator for the 9th International Conference on Bisexuality, Nathalie is serving as one of the Coordinators and Committee Members for the 15th Annual Womynspirit Festival and is also helping plan and organize Bi-related events in Toronto. Jeff Miller

Jeff is a freelance web developer currently enrolled in his final year of courses persuant to obtaining a degree in Computer Science, which will go nicely alongside his existing degree in Theater. He currently works part-time developing sites in use by the Bisexual Foundation, including their flagship site Bisexual.org and all conference and event "mini-sites." In addition to these roles, Jeff also works as a Teacher's Assistant. As such, he's a bit too busy to write more at this time.

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Ecrit par post-Ô-porno, le Dimanche 27 Novembre 2005, 18:09 dans la rubrique "Bougeons!".
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